Jumaat, 6 Julai 2012

Campak keladi bukan alergik la!!!!

Assalamualaikum...

Isnin hari tuh officemate bawak PU pergi klinik kesihatan lepas diorang tengok keadaan PU yang timbul merah merah kat tangan dan langsung tak boleh nak pegang barang. Tangan rasa macam kena cucuk dengan jarum. Bisa sangat sangat....

Setelah empat jam duduk melangu buang masa kat klinik, jumpa doktor dan ambil darah bagai. Dapat result, doktor cakap PU alergik. Alergik???Sepanjang 28 tahun nih i hidup kat dunia nih tak pernah alergik dengan apa apa tau kecuali habuk sebab resdung~~lalala, doktor  boleh cakap PU alergik.

Tak puas hati, PU jumpa mak a.k.a nenek PU..Tunjuk masalah yang PU hadapi nih..cewahh..ayat...Sekali nak tahu apo omak den koba an...Den kono campak keladi...Apa pun tak boleh...Dah tua tua baru nak kena campak PU nih kan..hahaha


Keadaan tangan PU gara gara kena garu sebab gatal...Nih gambar masa hari Isnin ye...


Nampak tak ada tompok tompok putih tuh....Yang nih keluar bila PU minum air kelapa yang mak dah tawarkan..Terus keluar tompok tompok putih...PU try picit satu keluar air...Haiyak....

Sekarang nih masih menanggung gatal gatal satu badan......Hari nih PU kerja half day sebab nak pergi klinik. Pastu ada urusan nak buat dengan makcik...

Nota kaki* PU dah terjah beberapa rumah...Isnin nih sambung lagi terjah rumah korang....InsyaALLAH

10 ulasan:

  1. akk x pernah dgr campak jenis nie dik .. uiush kalau sampai kuar air tuu agak bahaya lah kan ..

    harap x berlarutan

    BalasPadam
  2. Haiii salam sejahtera
    Nak Tudung?Voucher?earing & brooch?
    Jum join
    Setiap pemenang akan membawa pulang 2 hadiah bukan 1!
    http://f4chumel.blogspot.com/2012/06/1st-giveaway-by-al-qaseh.html

    BalasPadam
  3. kena minum banyak air kelapa ni..;0

    pic bawah tu cam gambar peha jer..eh tul ker..

    BalasPadam
  4. join here and get perfume... =)

    http://rararoo.blogspot.com/2012/07/get-free-cute-header-by-farahafiza.html

    BalasPadam
  5. campak keladi ni sama cam campak yg biasa org duk kene tu ke?

    moga pu cpt2 sembuh...

    BalasPadam
  6. @izz iizza
    nih bukan pic peha la kak...nih pic tangan sy

    BalasPadam
  7. tak pernah dgr gak campak keladi..

    BalasPadam
  8. 1st time dgr,huuu...da baek ke sis?moga cepat sembuh....

    BalasPadam
  9. twin sy dh kena tapo sy tak kena lagi.. miangkan bila kena campak keladi.
    harap-harap cepat sembuh. satu lagi nak elak miang mandi dengan duan semambu...

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.