Selasa, 10 Julai 2012

Auni check up 1 tahun 3 bulan | Ambil pil perancang Regulon pulak...

Assalamualaikum....

Hari nih PU masuk office lambat sebab nak pergi klinik check up Auni setahun tiga bulan. Sepatutnya PU kena bawa Auni pergi klinik semalam tapi PU terlupa. So, hari nih kena bawalah kan.....PU nih sangat sangat alert bab bab nak bawa anak anak pergi klinik. Tapi semalam boleh terlupa..huhuhu...Sabar ajelah..Padahal siap siap tulis dalam diari.

Alang alang check up Auni, PU ambil sekali pil perancang. Sepatutnya esok kena ambil tapi memandangkan esok ada seminar Al-Quran kat ILIM, PU ambil sekali hari nih...Dah alang alang datang kan.....

Sebelum check up Auni, PU kena ambil pil perancang dulu. Sebelum nih, PU makan noriday..Lepas enam bulan, PU tukar makan regividon pulak. Start esok, PU makan regulon pulak.....PU memang kena ambil pil perancang jugak kalau tak mahu ada sorang dalam perut nih..hehehe....

Lepas, PU dah ambil ubat, misi lain panggil nama Auni pulak. So, terus jelah check up untuk Auni. Ambil berat dan tinggi dia....

Alhamdulillah berat Auni naik walaupun tak banyak...Macam tuh gak dengan tinggi dia...Sebenarnya PU risaukan Auni nih sebab dia makan banyak tapi badan tak tembam pun. Kurus melidi je anak PU sorang nih. Kalau orang tengok, alahai keciknya....Tak makan ke budak nih....Bukan tak makan tau korang, Auni nih jenis yang memang kuat makan. Satu hari dia boleh makan sampai 6-7 kali. Tuh belum campur dengan dia makan kudapan lagi....

PU tanya juga misi kot kot Auni ada masalah ke kan..Pastu misi tanya la Auni nih aktif ke tak...Bila PU cakap aktif terus dia cakap jangan risau sebab bila dia aktif tenaga yang digunakan banyak. Sebab tuh bila makan banyak pun, badan tak naik sebab tak dan nak jadi isi..hehehe...Tapi memang PU akui Auni memang aktif...Malam malam time nak tidur Aina dengan PU dah tidur, Auni boleh lagi main sorang-sorang..Siap menjelajah satu rumah lagi tau....

Nota kaki* Agak agak koranglah kan berapa berat Auni dan tinggi dia? Nak bagi korang hadiah nih tapi sorang jer la ye.

8 ulasan:

  1. cm susah jer nak teka ni hihi

    berat 10.5 kot hihi

    BalasPadam
  2. Salam PinkUmmi...sama la ngan anak k.atie,kuat makan tp badannya sekeping jer.
    Xper la janji Auni sihat & cergas :D

    BalasPadam
  3. ooo pu ambik pil perancang... sy dulu rncang sndiri je..hihii

    xtau nk teka brp... hihiii.. berat 8kg or bawah dr 8kg kot.. hihii.. hntam je...

    tinggi 72cm ;-)

    BalasPadam
  4. hehe bagus kak PU alert gan anak2..

    maybe 10kg kot kak...

    BalasPadam
  5. alahaii x reti nk agak-agak dh..:)

    x pening ker PU duk tukar-tukar pil tu..

    BalasPadam
  6. xpe sis,janji sihat..hee...cakap kat diri sendiri jugak sebenarnya:) nana pun jenis kuat mkn,tp badan susa nak naik..huhu...org kata metabolisma tinggi,cewah:)

    p/s : nana teka berat 7.5kg tinggi 68cm

    BalasPadam
  7. berat mgkn dalam 8 kg kot..tinggi tak reti la plk nk teka..

    kak fieda rancang sendiri jgk dari dulu sampai la ni..

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.