Khamis, 14 Jun 2012

Kaki ada bisul!!!

Adoilah, anak PU si Aina kena bisul pulak....Petang semalam masa ambil dia kat rumah mak ngah, dia cakap kaki Aina kena bisul. PU terkejut gila. Aina siap tunjuk kaki dia time tuh...PU pun pelik bila masa pulak tumbuh bisul nih...

PU singgah rumah mama kejap. Nak tanya adik PU yang misi tuh,nak confirm betul betul sama ada tuh bisul ataupun bukan sebab macam confuse jer sama ada bisul atau kudis buta kan..Sekali dia cakap memang bisul..So, dia ambil something yang PU tak sure macam plaster tapi benda tuh plastik yang boleh melekat kat kulit. Tujuannya nak elakkan bisul tuh daripada jangkitan kuman. So, Aina apa lagi meraung lah. Pastu tunjuk perangai mengada ngada dia kat mak langnya. Mak langnya lah mengekor dia ke hulur ke hilir pujuk dia bagi senyap....

Auni pulak lagi suka menyakat kakak dia. Lagi kita tegah jangan usik kaki kakak, lagi dia buat. Siap nak pukul lagi kaki kakak dia....Memang si adik suka buli kakak dia...Kesian Aina....

Pagi tadi masa hantar Aina dan Auni pergi rumah makngah, PU sempat snap pic kaki Aina yang kena bisul tuh. Time tuh keluar air. Kesian tengok Aina menahan sakit....



Nih keadaan kaki Aina yang kena bisul...Dah keluar air...PU lap dengan tisu jer sebab masa nih dalam kereta...

PU nih dah lama tak kena bisul. Last kena time zaman kanak kanak ribena. Bila dah semakin besar alhamdulillah tak pernah lagi kena bisul. Tapi incik hubby PU walaupun dah tua bangka selalu kena bisul, kadang kadang kat badan lah, punggung lah...Hairan PU macam mana dia boleh selalu kena. Orang tua tua cakap bisul tuh sebab darah kotor..Betul ke??

Nota kaki* Ingat lagi orang tua tua dulu cakap jangan duduk kat atas bantal, nanti punggung kena bisul..hihi

8 ulasan:

  1. setakat ni saya tak pernah kena bisul..dengarnya bisul ni sakit..betul ke ye?

    BalasPadam
  2. sy terpikir gak.. apa punca bisul yer..

    pasal ats bantal tu.. sy pun ada dgr gitu.. mmg sy xduduklah ats bantal dri kecik sampai beso.. hihii

    BalasPadam
  3. ala ciannyer... mmang sakit tu!.. tq dah follow u back..

    BalasPadam
  4. kesiannya aina...bisul sakit la...semoga cpt sembuh aina sayang :))

    BalasPadam
  5. setahu saya budak2 je yg sng kena bisul sebab selalu main kotor..

    tak pastilah pulak betul ke tak..moga anak akak cepat sembuh ye~ :)

    BalasPadam
  6. mmg sakit tu...kita yg tua pun kalau kena tak tahan..

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.