Kabinet tv pun pakai bedak tau!!

Nih cerita si kecil Auni yang punya angkara....Agaknya dia kesian tengok kabinet tv nih kulit gelap, kusam tak berbedak...

Malam tadi PU sibuk blogwalking, sambil tuh mata duk fokus kat MasterChef Selebriti Malaysia, nampaklah ada somebody main ketuk ketuk botol bedak kat kabinet tv. Adoilah, ingatkan Aina rupanya Auni...Punyalah seonok dia main ketuk ketuk botol bedak kat kabinet tv tuh. Pastu siap sapu merata lagi bedak tuh tau...Tak cukup dengan ketuk bedak kat kabinet tuh, dia letak pulak kat tapak tangan pastu sapu kat kabinet. Kalau korang nak tahu, penutup bedak tuh dah pun ditutup tau. Tapi bila di ketuk ketuk akan keluar bedak juga kan....

Bila PU ambil botol bedak tuh, dia bantai menjerit macam tarzan...Adoilah, lagi kita tegah lagi dia buat. Penyudahnya PU biarkan aje dia main bedak bedak dengan kabinet tuh...


Tuh dia bukan main lagi dia tabur bedak kat kabinet tv tuh..Ingatkan orang aje yang pakai bedak, kabinet tv pun nak pakai bedak jugak tau....


Siap tabur kat tangan lagi...Bukan main lagi si Auni nih....


Sapu jangan tak sapu ye Auni....


Tengok la kabinet tv PU tuh ha, dah tak semenggah ghoman eh...Sodih la ai, tgk kabinet hasil titik peluh sendiri diperlakukan sedemikian rupa. Nasib baiklah yang buat tuh buah hati pengarang jantung den...huhuhu...Sabo yolah..Apo den boleh buek, kalau dah itu cara pembelajaran dia, PU ngalah ajolah...Agak eh, nih la penangan belajar dari pemerhatian. Selalu PU pakaikan dia bedak kat badan dan sapu rata rata..Kali nih dia praktikkan kat kabinet tv tuh ha....Takpolah kan, sekurang kurangnya wangi juga kabinet tv PU tuh ye tak..Bau wangi Johnson & Johnson...hahahaha....

6 comments:

  1. fuyoo..agaknya apa yg terlintas kat fikiran dia ye masa tabur bedak tu..nak kasi cabinet bau wangi agaknya..hihi..

    BalasPadam
  2. hehe...auni suka tengok kabinet putih kot..dia tak suka yang hitam..hihi

    BalasPadam
  3. hahhahah mcm alisha la.. dia pun sk main gini gak..kikikii

    BalasPadam
  4. sama ngan aina...mmg budak2 suke ngan bedak agaknye kan :)

    BalasPadam
  5. aaa perangai sama je mcm qalesya taw si auni ni ehehe..habis dia tuang bedak tu kat kabinet tv tu..dah la warna itam kabinet tu..adeii ^_^

    BalasPadam
  6. hahaha..anak-anak cik rose suka jugak main bedak...kadang2 tue habis satu botol bedak...

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.