Aina ikut muka ummi, perangai ikut abi....Auni ikut muka abi perangai ikut ummi...fair kan?

Salam peeps!!!

Hopefully korang semua sihat senantiasa. Memandangkan keadaan cuaca yang tak menentu, banyak banyakkan lah minum air suam ya (^_^)...

Nak cerita pasal keluarga kecil kami....Setakat nih kecil lah kan mana tahu upcoming years bertambah tambah besar hehehe....Kali nih, PU nak compare muka dan perangai Aina dan Auni dengan ummi dan abi diorang...Actually ramai yang tegur cakap muka Aina macam PU dan Auni macam abi dia..Yes, itu PU tak dapat nafikan okeh!!!


Gambar Aina dan Auni....Berbeza kan muka diorang?


Aina....Ramai yang tegur muka dia macam PU..Dah tentulah kan sebab terang terang den nih omak eh...Takkan la ghoman anak den ikut ghoman Soo Winci lak kan...Actually, bila PU tengok balik pic PU masa zaman kanak kanak memang rupa Aina nih ha...Cuma bezanya antara PU dan Aina, muka PU lebar sikit muka Aina kecil. Tapi yang sama tetap mata yang sepet..hahaha..

Tapi perangai Aina nih...Ya..Ampunnnnnnnn...Sebijik macam abi dia...Suka mengusik orang, bila orang panggil dia buat derk je...Aish, sakit jiwa tau...Pastu, kalau makcik PU ke atau sesiapa lah saudara mara yang Aina anti sangat, sambil jalan dia boleh pukul tau..hahaha...Sangat nakal okeh!!!Memang macam abi dia la tuh...Incik hubby PU tuh kan kalau orang duduk diam diam sambil dia lalu dia leh cuit orang...pukul orang..Pukul ala ala manja gitu...Kadang kadang naik rimas tau dengan perangai suka menyakat orang...Sekarang perangai dia tuh si Aina ikut...Betul betul mewarisi perangai abi dia..hehehe...


Auni pulak...Betul betul muka abi dia...Rasa rasanya kalau sesiapa yang ikut dan baca entry PU mesti pernah tengok muka incik hubby. Malas nak tepek gambar dia kat sini...Interframe lebih pulak..hehehe....Dari segi bentuk muka, mata dan saiz muka memang Auni mewarisi incik hubby..Muka kecil je....Bila tengok geram jer...

Tapi Auni nih pulak perangai dia macam PU...Kuat membebel, jerit macam tarzan dan cepat marah...Huhuhu...Auni betul betul ikut perangai ummi dia dulu...Perangai apa?Perangai cepat marah la...Sekarang nih jer ummi dia kurang sikit nak marah marah walaupun kadang kadang ada...hehehe..Tapi yang bab membebel dengan jadi tarzan tuh memang PU akui..hihihi....

Bila tengok balik dua beradik nih punya perangai memang betul betul mewarisi PU dan incik hubby. Bak kata pepatah "Mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi" kan...Macam macam ragam dan fiil dua beradik nih, kadang kadang tak terlayan rasanya. Nasib baik incik hubby suruh rehat lama sikit sebelum tambah anak....Kalau tak....mahu tunggang langgang PU di buat anak anak..wakakaka

2 comments:

Terima kasih sudi tinggalkan komen.