Adoiii lah....Kegemaran baru Auni mengopek tahi lalat PU!!

Sejak dua menjak nih Auni dah ada fiil baru...Dia suka main kopek kopek tahi lalat PU yang terletak di bawah mata sebelah kiri. Mana fiil dia ikut pun tak tahu lah...Sakit tau korang dia main kopek kopek nih. Agaknya dia ingat muka ummi dia ada kudis hitam kot. Tuh pasal dia geram, dia kopek kopek...


Hah...nih lah rupa bentuk tahi lalat yang jadi barang mainan si Auni. Tahi lalat PU nih timbul sikit tapi tak hidup pun....Ala orang tua tua kata kalau tahi lalat tuh hidup, dia akan membesar kan. Macam tahi lalat PU nih, dari dulu sampai sekarang macam tuh jela saiz dia....

Nota kaki* Korang tahu tak bagaimana tahi lalat nih boleh wujud kat kulit kita. Dulu PU ingat lalat yang bontot dia tak berbedung berak kat atas muka PU....hahaha...lawak bangang kan...Orang kata tahi lalat nih puncanya dari sel yang dah mati. betul ke???Cuba kongsi sikit dengan PU boleh??

4 comments:

  1. hahaha...anak geram sgt kot tgk tahi lalat PU 2...asyik melekat je kat situ..hihi

    BalasPadam
  2. cik rose pun tak tahu pasal tahi lalat nie...gatal tangan si auni usik tahi lalat mama ya..

    BalasPadam
  3. sy tergelak baca notakaki pu tu.. hihii

    dulu sy ms kecik pun ckp sbb lalat berak ats sy.. tu yg ada tahik dia dkt saya tu.. hahahhaha

    BalasPadam
  4. terjumpa info ni, juga pasal tahi lalat… sharing is caring :) - Buang Tahi Lalat Jika Mudarat

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.