Jumaat, 9 Mac 2012

Perlu ke pendam aje tengok sikap manusia macam dia tuh????

Minggu nih minggu yang paling busy buat PU. Lepas selesai satu kerja, datang lagi kerja yang lain. Macam nih la kerja sebagai pegawai awam yang makan gaji kan.....Target nak jadi businesswoman masih jauh lagi......

Alhamdulillah kerja dah selesai 90%. Sekejap lagi nak buat memo untuk tuntutan perpindahan rumah officemate. Lepas tuh baru PU boleh relax sekejap. Sekejap aje tau...Pastu sambung buat kerja balik...

Tengok pada tajuk kata atas tuh tentu korang dapat rasa apa yang PU nak luahkan kat sini. Actually PU tak nak highlight sangat siapa orang tuh, Cukup sekadar PU luahkan sikap dia yang tak profesional dan kurang alert bila melakukan sesuatu tugas yang diberi. Korang boleh ke tahan tengok sikap officemate korang yang buat kerja macam melepaskan batuk di tangga. Kalau kesilapan yang dia buat tuh dia yang tanggung dan kena marah takpe la juga. Nih tak...Setiap kali dia buat salah, bila bos dapat tahu dan marah marah pasti dia tak terkena. Sebabnya bila time bos tengah meletup dia takde kat office sebab dia cuti, mc atau sebagainya. Kira dia nih bernasib baik  la kan. So, siapa yang kena marah dengan bos???Cube korang teka sendiri la kan...PU malas nak cakap.

Agak agak korang kan korang boleh tahan dan pendam sikap officemate korang macam nih???Datang lambat, balik on time, balik kerja lambat sikit mula bebel....Bagi PU la kan orang macam nih datang kerja sekadar memenuhi keperluan hidup dia. Cukup time dapat gaji that's enough. Kalau gaji tak naik banyak dia la orang pertama yang akan melenting....Kerja tak seberapa tapi melenting lebih kan....Nonsense betul...

PU pun tak tahu sampai bila boleh bertahan dengan manusia macam nih....Sekarang PU ambil langkah, setiap tugas yang diberikan PU buat sendiri..Kalau nak minta tolong dia alamatnya, buat kerja semberono jela....Tak tahu nak ajar orang nih macam mana. langsung tak alert pasal kerja la. Cakap dah banyak kali tapi tak juga dengar. Umpama masuk telinga kanan keluar telinga kiri....

Apa yang mampu PU buat bersabar selagi boleh besabar kalau tak sendiri mau ingat la kan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen.