Apabila berat badan naik | Hati gundah gelana

Pejam celik pejam celik sekejap jer dah Jumaat....Alhamdullillah PU masih di beri peluang bernafas di bumi ciptaan ALLAH nih...

Okeh!!!Straight to the point....Korang nampak tak tajuk PU tuh...Tuh yang menjadi kunci utama masalah PU..Berat badan PU yang 57.1kg telah kembali ke 60kg...Waaaaaaaaaaaaa....tak sanggup nak terima kenyataan nih. Mula la PU berlari setempat laju laju sebab tak boleh terima kenyataan...Susah payah PU berusaha, kerah keringat berdiet sakan....Memang berjaya la berat badan turun tapi tapi...tapi kannnnnnn...baru baru nih timbang berat badan PU naik 60.2kg....Oh tidakkkkk!!!Tak sanggup nak tengok penimbang tuh. Rasa nak hempuk hempuk jer.

Macam mana berat PU boleh naik???Semuanya bermula bila PU duk umah mak a.k.a nenek PU selama 2 minggu incik hubby takde. Opkos la mak masak sedap la kan. Bila balik kerja, dia suruh PU makan. Bila cakap tak nak mula la telinga nih bervibrato sebab mak membebel kat PU. Cakap nanti perut lapar la, Auni menyusu badan kesian kat dia la....What to do???PU tak nak makan bukan sebab nak sekat tekak nih daripada menikmati keenakan masakan mak...cit ayat poyo gila....tapi PU memang dah kenyang. Tapi disebabkan tak nak menghampakan kesusah payahan mak memasak, makan gak la kan. Nak jaga hati orang tua katakan....Cuba korang pikir selama 2 minggu asyik makan je mahu tak naik berat badan nih...Kalau duk rumah sendiri memang PU akan control makan. Lapar pun PU bancuh milo takpun makan roti jer. Nih duduk umah mak sekali masak 4, 5 jenis lauk...Mau tak gemuk ngko!!!!

Sekarang nih PU akan mula balik operasi mengecilkan lemak lemak yang duduk bertapa dalam badan nih. Memang daku tak merelakan kedatanganmu wahai lemak!!!! Nak nak tengok gambar yang di snap semalam, lagi membara bara hati nih nak kurus.....Memang tak boleh terima kenyataan betul PU ni kan...So sad....

Gambar gambar kat bawah nih kawan PU tolong snap kan semalam. Semalam ada ceramah dari AKPK anjuran tempat PU bekerja, so sambil sambil tuh bergambar sakan la....Korang tengok sendiri la gambar kat bawah nih memang peratus kegemukan PU nampak ketara...Tak sanggup nak tengok gambar nih dah....Daku tak rela!!!!!




See...nampak tak ketembaman pipi PU??


Tak sanggup rasannya tengok gambar yang macam budak nih!!!Ishhhh

1 comments:

  1. xpe kaka, jom kita joging stp ptg pas balik keja.. 20min pun ok :)

    berat yna pun naik 2kg, cis! hampa hatiku, huhuhu

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.