Selasa, 5 Julai 2011

Auni 3 bulan

Alhamdullillah pejam celik pejam celik sekejap jer anak PU yang ke2, Auni dah tiga bulan. Semakin hari semakin memerlukan tahap kesabaran PU yang teramat la tinggi. Auni nih semakin bijak dan nakal. Nak menyusu badan jer, ajar minum susu perahan guna sudu, cawan atau botol dia tak nak...Siap main tolak2 dengan lidah dia...Budak sekarang nih lagi bijak drp kita dulu2...

Sekarang Auni dah pandai meniarap sendiri tanpa pertolongan sape2. PU tengok dia sedaya upaya berusaha ringankan badan meniarap. Bila dah meniarap bukan main tegak kepalanya pandang sana sini. Auni jugak suka hisap sarung tangan sampai basah. Bila PU senyum dia balas senyuman tuh balik. Bila panggil adik dia ketawa sambil melonjak2. Seronok tengok tumbesaran Auni dari hari ke hari. Semakin aktif, nakal dan bijak. Kadang2 bila dia dah puas tido, dia ajak kita berbual2 dengan dia..Mula dia cakap "aaaaaa..." banyak kali. kalo tak mengantuk PU layan la kalo tak PU tak layan n zzzzzzzzzzz....Masa tuh kompom Auni menjerit menangis sebab PU tak layan dia...Bukan hape, kalo pukul 9mlm, 10mlm ajak berbual gagah la gak PU melayan nih pukul 2pg,3pg..sape yang sanggup dik non..dah la esoknya kerja...huarggghhhh memang PU mengantuk dan tak sanggup punya..Kelat kelat bijik mata nih..muahaha

Tunggu ajelah Auni dah besar sket, kompom dia bergabung tenaga dengan Aina menyepahkan rumah. Masa tuh, hanya Tuhan saja la tahu betapa geramnya hati PU nih..Sekarang nih pun, Aina buat sepah rumah pun PU tak sanggup. Nih kan pulak tunggu Auni besar..Lagi la tak sanggup. Auni pun dah mula tunjuk fiil dia yang kadang-kadang mencabar kesabaran PU. Baru tiga bulan tuh. Belum lagi empat bulan, setahun, dua tahun....Sabar aje la kan..Macam ni la yang perlu di lalui ibu2 kat luar sana tuh, melayan karenah anak yang pelbagai ragam....

Apa pun PU bersyukur dikurniakan anak-anak yang comel, aktif dan nakal. Aina dan Auni tuh la pengarang jantung hati PU....

Ok la nak tido..
Da......

1 ulasan:

Terima kasih sudi tinggalkan komen.