Drama Tempatan vs Drama Indonesia

Di kala PU takde keje nak buat nih PU nak buat perbandingan antara drama tempatan dan drama Indon. PU kekadang hairan la suka sangat siaran tv kuarkan drama2 Indon nih. Berlomba-lomba lak tuh. lagi banyak komplen pasal hal nih lagi banyak pulak drama Indon yang kuar.

Mak (nenek PU) salah seorang die hard fan drama2 Indon nih. kalo duk umah die jangan harap la uols dapat tengok siaran tv yang lain. kadang-kadang naik fed up pulak kan...Nak marah takut terasa lak. Yelah terlalu mengagung2kan sangat drama2 Indon. Jangan tak tahu mak PU nih tahu waktu bersiaran drama2 Indon nih. Abis satu drama Indon tukar lak siaran lain tengok drama Indon yang lain. Adoyaiii!!seyes PU cakap terasa macam Pu nih dok kat Indon lak ai...

PU list down sket erk drama2 Indon yang tengah hot kat tv skang nih...Cinta Melody, Safa dan Marwah, Kemilau Cinta Kamilah, Amanah Dalam Cinta, Nikita, Pengantin Remaja dan bla bla bla...PU hairan la ape yang sonok sangat drama Indon nih??? Jalan cerita dah la panjang lebor (kalo tak 100++ episod memang tak sah) pastu kalo xde penjahat yang teramat jahat memang tak sah. Pastu kalo fokus muka2 pelakon tuh musti berulang2 kali...Kesimpulan yang PU boleh buat kekadang jalan cerita drama Indon nih PU dah boleh agak apa akan berlaku seterusnya, lembeb giler, tak logik dan mengarut carut..muahaha

PU nak tanya la, apa kurangnyer drama tempatan??Tengok je drama Nora Elena..mana2 PU BW kompom hado jer Nora Elena.Melonjak2 melet0p2 drama nih..Pasni Stanza Cinta pulak...Ekceli Pu rasa banyak drama tempatan yang cerita yang besh2 hape. Drama Nora Elena pun ade gak penjahat si Yvonne gediks tuh tapi takde lak geng jahat yang nak bergabung dengan Yvonne rusakkan hubungan Nora + Seth. PU hamek contoh drama Safa & Marwah la yer...Dlm cerita tuh penjahatnyer bukan main ramai lagi Rajaf, Atikah & Ratna. Pastu kejahatan dah kantoi lagi mau buat lagi..Bersambung2 kejahatan dorg nih..Tak abes2...Tapi tak tahu la kenapa still ramai lagi yang terkejar2 tengok drama Indon nih..terutama skali mak PU nih...Memang banyak takde logika betul drama indon nih. Seolah-olah membuduh2kan orang yang tengok cerita tuh....

Rasanyer kalo dah darah keturunan tuh ada darah Indon kompom x boleh lari punyer. Betul tak?? PU tujukan untuk mak PU...sila abaikan statement PU nih

PU harap sesangat la kan pengarah drama tempatan bangkit dengan semangat yang berkobar-kobar buat drama yang lebih kebab00m drp drama Indon nih. PU dah letih la tengok drama Indon nih...banyak sangat. Terasa diriku berada di Indon pulak walaupun hakikatnyer hado kat MALAYSIA...

Jangan pulak peminat drama Indon kat luar sana marah PU pulak pasal entry PU nih. PU sekadar meluahkan apa yang PU rasa. Ok what PU nih jujur drp hipokrit...

Nak tahu apa itu churp churp? Klik SINI

0 comments:

Catat Ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen.